Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb czytelników. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej  Polityce prywatności.

W nocy z 15 na 16 sierpnia nasi ukraińscy goście przybyli do Warszawy. Po nocy spędzonej w schronisku młodzieżowym wyruszyli na zwiedzanie miasta. Pierwszy punkt – Muzeum Powstania Warszawskiego – zwiedziliśmy wyłącznie dzięki wielkiej uprzejmości ludzi tam pracujących, albowiem kolejka do kas już ok. godz. 10.00 miała blisko 300 metrów. Drugi punkt programu – Zamek Królewski – zwiedziliśmy w dwóch grupach, dla których dostosowano program zwiedzania. Ze Starówki przeszliśmy Mariensztatem do Centrum Nauki Kopernik, gdzie dzieci mogły samodzielnie oglądać i eksperymentować.

W nocy z 15 na 16 sierpnia nasi ukraińscy goście przybyli do Warszawy. Po nocy (od godz. 2:00 do 8:00) spędzonej w schronisku młodzieżowym „Syrenka” wyruszyli na zwiedzanie miasta. Pierwszy punkt – Muzeum Powstania Warszawskiego – zwiedziliśmy wyłącznie dzięki wielkiej uprzejmości ludzi tam pracujących, albowiem kolejka do kas już ok. godz. 10.00 miała blisko 300 metrów. Dało to dodatkowy efekt edukacyjny, nasi goście naocznie przekonali się jak wielkim zainteresowaniem cieszy się historia Powstania Warszawskiego. Muzeum robi na wszystkich wielkie wrażenie – nie tylko tematyką, ale także nowoczesnością przekazu, co było potem tematem wielu pozytywnych opinii.

Drugi punkt programu – Zamek Królewski – zwiedziliśmy w dwóch grupach, dla których dostosowano program zwiedzania. Historia I RP przekazana w sposób przystępny i wsparty filmami była znacznym zaskoczeniem dla większości naszych gości, np. odkrycie że mieliśmy wspólnych królów wywołało spore zainteresowanie. Spacer po Starym Mieście, będący dopełnieniem tego punktu programu, uzupełniliśmy wizytą w izbie pamięci płk. Kuklińskiego.

Ze Starówki przeszliśmy Mariensztatem do Centrum Nauki Kopernik, gdzie dzieci mogły samodzielnie oglądać i eksperymentować – pomimo zmęczenia nie chciały wychodzić – niecałe dwie godziny zwiedzania okazały się bardzo krótkie. Na koniec – po obiadokolacji – zakończyliśmy dzień spotkaniem z panią Jadwigą Chmielowską, która opowiadała o wspólnej historii, protestach robotniczych i staraniach Polaków o odzyskanie niepodległości w latach 1970 -1989. Pomimo dość późnej pory p. Jadwiga dostała gromkie brawa i gorące podziękowania. Późnym wieczorem wyruszyliśmy w drogę do Jastarni.

Portal pomniksmolensk.pl objął naszą akcję swoim patronatem medialnym. Zapraszamy do śledzenia jej przebiegu i prosimy o dalsze promowanie wydarzenia.

W imieniu organizatorów

Komendant Główny Związku Strzeleckiego Rzeczypospolitej
Paweł Wasążnik

Materiał ukazał się na portalu www.pomniksmolensk.pl

Kontakt

• Związek Strzelecki Rzeczypospolitej,
    94-056 Łódź
    ul. Kostki Napierskiego 6 m. 1
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.